Mys mys mys

Idag var det soligt på förmiddagen men något svalare och mer blåst, igen. Jag och barnen var ute en stund på förmiddagen.

Gungorna var upptagna ett bra tag så det blev att vänta. Sen såg Matilda sin kompis Theo från dagis men vågade inte riktigt gå fram. Hon hoppade fram men typ en meter ifrån fegade hon ur. De gungade bredvid varandra sen en stund utan att bry sig om varandra.

Matilda var lite gnällig och trött och valde själv att gå hem efter att ha gnuggat ögonen några gånger. Väl hemma blev det lite bus och tårar innan hon till slut somnade.

Pappan smet iväg och spelade fotboll med vännerna så jag stannade hemma med barnen. Oskar sov en stund och Matilda i 2 1/2 timma.

Sen blev mer mulet så vi gick inte ut mer. Men jag och Matilda tog en snabb tur till Bromma Blocks för jag behövde hämta nya linser jag ska prova. Hade tänkt köpa mer såpbubblor på CO men det fanns inga. Istället blev det en stor plastboll (en till!) och modellera. Leran tänkte vi ta med på resan och semestern så vi har något att göra vid dåligt väder förutom Tv.

Idag visade vi "riktiga" Pippi för Matilda. Hon tyckte det var bra. Hon var inte fängslad men ville ha det på. Ett steg närmare Vimmerby.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0