Påskigt

I söndags var jag och barnen på "påskmiddag" hos mina föräldrar. Brodern hade bjudit in sig själv och nu när vi ändå blev kvar i stan och var friska blev vi också bjudna. Pappan valde att stanna hemma själv och vila.

Jag och barna åkte dit vid elva så sov Matilda middag där. Medan hon sov lyckades jag få Oskar att sova i vagnen så vi kunde sitta ute på altanen i solen och mysa lite.

När hon vaknade klädde vi på henne och tog ut henne på sin allra första "cykeltur". Det var med en så kallad balanscykel så det finns inga trampor utan man sparkar fart är tanken och sen lyfter fötterna. Matilda gick med den mellan benen och var så lycklig och stolt. Hon tjatade hela tiden sen om att få cykla så det blev en tur till efter middagen med kusin Agnes. Blev dock lite "bråk" om vem som skulle cykla. Agnes fick mersmak men nådde inte marken och Matilda surade och ville lägga cykeln i vår bil haha.

Kusinerna hade roligt ihop. De lekte lite grann. Mest när morbror Deas jagade dem. Matilda kallar Andreas för Deas och Agnes för Asse. Inte lätt det där.

Agnes var inte helt kry än efter att ha matvägrat i tre dagar och haft feber en vecka så hon var lite hängig och ville inte dela med sig av sin pappa ens till lille Oskar. Men Oskar fick snälla klappar på huvudet innan tjejerna snodde hans gym.



Kommentarer
Nahal

Åh, jag ser att Tildis har julklappsklänningen på sig! Så fin hon är :D

2013-04-03 @ 22:34:21
URL: http://www.owlandpussycat.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0