Härlig vinterdag

Eftersom Oskar fortfarande sover sådär går förmiddagarna åt till skiftsömn. Jag sov första skiftet till nio och sen efter en snabb frukost, matat Oskar och brottat ner Matilda i overallen så gick vi ut.

Är en härlig dag idag. Blåsten från igår är nästan helt borta och det är -1 grad. Även om jag verkligen längtar efter vår måste jag erkänna att en snötäckt Sverige är sjukt vackert, och barnvänligt. Pulkor högt och lågt.

Vi gick ner till sjön idag med lite bröd från förra helgen. Vi kastade lite men både jag och Matilda är lite rädda för gässen så det blev en snabbis när de började närma sig. Sen satt vi en stund och tittade på alla änderna och gick lite fram och tillbaka innan vi vände om för att gå hem och vila.

Såklart somnade madam två minuter hemifrån och var svårväckt. Nu börjar nästa brottningsmatch i sängen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0