Kill me. Now

Idag är det s.k planeringsdag på dagis vilket innebär att det är stängt. Har bävat inför denna dag efter sjukveckan vi hade för en månad sen.

Det var tänkt att morfar skulle hjälpa till framförallt vid vilan men den stackarn har influensa.

Matilda vaknade kl 5 imorse. Härligt, INTE. Jag gick och la mig en timme men somnade såklart inte direkt. Så trött är bara förnamnet idag.

Förmiddagen spenderade vi på kyrkans öppna förskola. Matilda och två av hennes dagiskompisar var där tillsammans med en massa barn i olika åldrar. De flesta gåendes men några krypare och småsyskon.

Båda sov när jag kom dit men jag väckte henne och lekte en stund innan han vaknade. Sen lekte hon själv, åt mellis, hade sångstund, åt lunch och målade med vattenfärg.

Oskar somnade i liggdelen med overallen på så jag kunde fokusera på henne. Men sen slog tröttheten till. Bokstavligt. Matilda "ramlade" på kinden och tårarna sprutade sen kom några fler trötthetsolyckor. Vi skyndade hem och lyckades få henne i säng med protester medan Oskar snällt sov i vagnen.

Nu har jag stressätit lunch och väntar på att han ska vakna när som helst. Får se vad vi gör i eftermiddag.

Imorgon ska jag ha båda barnen hela dagen också. Johan har gubbträff (herrklubb) med sin kompisar så han försvinner på fm och kommer hem på natten. Matilda ska kanske sova hos morfar och mormor så han kan sova ut lite. Beror på hur morfar mår imorgon.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0