Ovillkorlig kärlek

Många pratar om ovillkorlig kärlek till sina barn. Men jag måste säga att jag även har förärats med ovillkorlig kärlek till min man.

Vi är ett team tillsammans som stöttar varandra och älskar varandra. Vi kan brusa upp och snäsa av den andra men så snart vi lugnat ner oss kan vi säga förlåt och förklara varför det hände.

Jag tycker vi kan kommunicera bra och vågar prata med varandra. Det tror jag är nyckeln till en sund relation. Framförallt när sömnen gör humöret surt och stubinen kort, då är det extra viktigt att förklara vad man känner och alltid säga hur mkt man håller av varandra.

I år har vi varit gifta i fyra år och tillsammans i sju. Och jag är minst lika förälskad nu som då. Om inte mer nu när jag ser hur fantastisk han är som pappa och make.

Det är en vecka tidigt med jag tror inte på att bara vara "romantisk" på en specifik dag. Istället tar jag hellre tillfället i akt och gör flera små saker i vardagen. Det kan vara allt från att göra ärenden till att laga favoritmaten eller ge en komplimang. Alla dagar är alla hjärtans dag enligt mig. Men jag har inget emot chokladen på den dagen. ❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0