Gråt, gråt, gråt

Idag på förmiddagen tog jag med barnen ut i 1 1/2 timma så pappsen fick sova lite ostört.

Vi började med Tornparken. Där gungade Matilda i en halvtimme innan jag fick sätta stopp för henne. Dels för att det finns annat att göra och dels för att mina tår började frysa. Det resulterade i gråt.

Så vi började gå mot sjön för att mata fåglarna. Halvvägs dit somnade hon så jag fick väcka henne. Gråt. Väl framme frågade jag om hon ville mata dem men nej. På vägen hem ville hon stanna och titta på fåglarna. Varje gång jag försökte gå -gråt.

Hemma i förrådet blev det gråt och skrik när hon inte fick ta pulkan eller andras leksaker.

Väl hemma slutade gråtandet efter lite korv i magen. Och med lite sömn på det var det en glad tjej som vaknade och följde med mig till affären. Där fick hon sköta shop and go apparaten och blippa alla varor.

Hon har inte mkt tålamod just nu. Varje motgång får resultatet gråt och skrik. Alternativt lägga sig på marken. Och det här är nog bara försmaken på trotset tror jag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0