Händiga jag

Natten var tuff i natt. Matilda vaknade kl 24 och behövde hjälp att somna om. Hon var pigg då. Tog nästan en timma att få henne i säng. Oskar var också vaken så vi fick båda vara vakna.

På förmiddagen hade jag tvättstugan. Tvättade Matildas dagissaker och våra lakan och handdukar. Så skönt att få allt torrt då vår torktumlare fortfarande är "trasig". Tvättade även jeans och hängde i torkskåpet så det gick fort. Matilda var med ner, hon tycker det är roligt att hjälpa till.

Sen kom Martin och hjälpte oss med soffan och möblerna. När de gick iväg gick jag och barnen ut och lekte. Var ute ca 1 1/2 timma. Sen hem i värmen.

Oskar sov när vi kom hem, han brukar fortsätta sova fast jag lyft honom ur vagnen. Så jag passade på att skala potatis, ge Matilda mellis och skruva IKEA möbler.

Till skillnad från Johan tycker jag det är roligt att skruva möbler så ja började med Matildas nya bord och stol. Gick super bra. Matilda kom och hjälpte mig mot slutet. ;) Hon älskar sina nya möbler. Vi satt vid dem och hade kafferep och ritade. Ska ta en bild imorgon i ljuset.

Ska försökte skruva ihop fåtöljen imorgon och sen ska jag skruva ihop hennes kök under veckan om jag får tid. Ska ta det lite pö om pö, har ju ingen direkt brådska. Tanken är att det ska vara klart till hennes födelsedagsfirande om två veckor så hon och Agnes kan leka ihop.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0