Helgen som gått

I fredags var Johan på AW med en gammal kollega. Eftersom Matilda inte somnar själv ställde min mamma upp och hjälpte mig med att få barnen i säng. Oskar somnade vid nio och Matilda strax innan åtta.

Vi åt en god fiskgryta med tomatsås och potatis och busade. Matilda vägrade att ens smaka så hon fick rester från dagen innan.

Igår lördag hade vi en fixardag inför dagens fika. Jag gjorde del 2 av tårtan, svartvinbärsmoussen, vi städade lite och plockade. På kvällen blev det hemstekta hamburgare med bacon och cheddar. Gott gott.

Idag söndag firade vi Matildas 2 årsdag, som egentligen är på tisdag, tillsammans med familjen. Blev lite smått kaosartat under dagen. På morgonen gjorde jag klart sista moussen med vit choklad och lime. Matilda kunde inte sova middag för att hon fick en hostattack och kunde inte somna om sen så hon var lite gnällig en stund. Allt vi planerat att göra medan hon sov gick i stöpet.

Trots sömnbristen gick det förvånansvärt bra. Hon var inte alltför gnällig.

Oskar skötte sig nästintill exemplariskt. Han var lugn ett bra tag innan han blev övertrött och grät en del. Sen sov han en stund och var lugn en stund igen.

Till middag blev det en fryst panpizza. Gott för oss alla tre men framförallt enkelt och snabbt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0