Innedag

Idag har vi inte gjort mkt. Vi har inte ens varit utanför dörren trots vackert väder.

På helgen spenderar vi förmiddagarna med att sova i skift så vi kommer ikapp lite med sömnbristen från veckan och laddar inför nästkommande. Jag kröp i säng vid halv sex och blev väckt fyrtio minuter senare. Efter att ha tagit upp Matilda och gjort välling gick jag och la mig igen. Sen vaknade jag strax efter åtta och vi åt frukost allihop innan pappan gick och sov.

Matilda fick lunch och sen kom mina snälla föräldrar och hämtade Oskar och tog med honom på en lång promenad medan Matilda sov. Typiskt nog kunde jag inte somna då. Vi låg och mös en stund sen gav jag upp och gick och började fila på talet till broderns bröllop.

När de kom tillbaka fikade vi och Matilda lekte. När de åkte hem badade jag Matilda sen somnade Oskar och vi tog det lugnt alla på eget sätt. Johan vid datorn, Matilda med Pingu och jag låg bredvid henne och vilade.

Sen skypade vi lite med farfar och farmor. Innan vi gjorde iordning för middag. Blev köpt fryst panpizza idag. Hade tänkt göra kyckling schnitzel men "hann" inte.

Nu är Matilda i säng och Oskar lugn så det är dags att gå och sova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0