Smartphone

För den som har en smartphone kommer mina favorit appar.

Gravid
Gravidkalender - se utvecklingen per vecka.
Värktimer - enkel att använda plus att alla telefonnr till BB finns med.

Nyfödd
Baby app - samma som gravidkalendern men för barnet. Fyll i längd och vikt och se hur barnen kan utvecklas.
My baby - engelsk version. Få tips på lekar, se generell utveckling etc. Eat Sleep - toppen bra app för att hålla koll på hur mkt bebisen sover och äter och hur ofta/många blöjbyten som görs. Speciellt bra i början innan man kommer in i amningen och vet vilket som ammades sist. Använder den nu enbart för sömnen. Med ett knapptryck fyller jag i när han somnar och vaknar och den räknar ut hur lång tid som gått. 

Lek och lär
Pekbok - har djurljud vilket är uppskattat. Kan välja språk.
Kids color book - måla på frihand eller innanför linjen.
Pussel för barn - olika nivåer på pussel med roliga ljud.
Pusseläventyret - välj mellan djur och fordon. Roliga ljud och rörelser när pusslet är lagt.

Youtube
Babblarna (endast på youtube)
Pingu
I drömmarnas trädgård
Disney junior program
Teletubbies
Bamse

Eftersom jag skaffade en ny telefon fast min gamla fungerade som den skulle bortsett från tradig + volymknapp så fick Matilda ha den som sin. Jag har tagit bort alla appar som går att ta bort och lagt hennes appar på första sidan och resterande i mappar på andra sidan. Sen har jag lagt till begränsningar så att hon inte kan radera eller installera program och har gjort den barnsäker i innehållet. Simkortet är avaktiverat så hon kan inte ens ringa någon.

Det är perfekt att ha med telefonen i bilen så hon kan pussla. Johan kan göra sin HTC till wifi så hon kan kolla på youtube även i bilen.

Men det känns lite konstigt att hon inte ens är 2 år och redan kan förstå en smartphone och öppna sina appar och leka, med undantag för youtube där hjälper vi henne. Hade jag inte köpt en ny hade hon inte fått en såklart. Men istället för att bara låta den samla damm kunde hon lika gärna använda den.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0