Tillbaka till verkligheten

Idag var första dagen tillbaka i vardagen. Och första dagen med nya tider på dagis. Istället för att vara där vid åtta ska hon nu börja gå från nio.

Hon vaknade vid sex och åt välling medan pappa duschade. Sen åt de frukost medan jag och Oskar sov lite. Vid sju väckte Johan mig och han klädde sig och gick till jobbet. Jag och Matilda åt frukost tillsammans sen mös vi i soffan alla tre.

Hon somnade i vagnen på väg till dagis och var yrvaken när vi kom fram. Jag vet inte om det bara var därför eller om det berodde på att hon varit borta för länge men hon grät och ville bara vara med mig. Hon ville inte gå till Linda som hon brukar.

När jag gick sen hade hon slutat gråta så förhoppningsvis blir dagen bättre för henne.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0