Men ååååh

Hela fredagen spenderades i Norrköping för att fira min kusin Marias student.

Mormor kom halv nio och skulle hämta oss. Såklart blev ju matsäcksväskan kvar hemma men det andra kom med. Så strax innan nio kom vi iväg och åkte förbi Nacka sjukhus och hämtade upp morfar som fått sprutor i sin hand och hade ont.

Båda barnen var ju SÅKLART genom förkylda. Suck suck suck! När ska detta sluta?! På natten började M hosta vid fyra och hostade hela morgonen och i bilen försökte hon sova med kunde inte komma ner i någon vidare djup sömn på grund av hostan.

Näsorna rann på de båda så jag har gått runt med ett paket näsdukar och en påbörjad blöt näsduk i fickan hela dagen. Och nu hostar de båda så ingen i familjen får sova. Men ååååh så härligt. Precis vad vi behöver.

Det spöregnade medan vi gick till skolan och medan vi väntade på utspringet. Som tur var hade jag valt gummistövlar och regnjacka så klarade mig någorlunda och barnen satt i tryggt förvar i varsin regnskyddad vagn.

På väg tillbaka från skolan slutade det äntligen regna.

Efter en lång dag kom vi äntligen hem vid nio tiden med två trötta, sjuka barn och två sjukt trötta föräldrar. Nu skulle det sitta gott med semester, sovmorgon och lite sånt.

Här är de slagna hjältarna när de däckade i bilen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0