Fler sånt

Såna här dagar är det ganska skönt att vara "ledig" mamma. Och att vara hemma med en bebis som inte rör sig, skulle önska att han satt dock.

Efter lämningen, som gick utmärkt då det var lek på stora gården, gick jag hem och la Oskar i sängen. Medan han sov drack jag lite kaffe och förberedde termosar och skötväskan. När han vaknade gick vi iväg till Marabouparken och solade. Han låg bredvid mig ett tag sen fick han vara i vagnen i förhoppningen att han skulle somna.

Vi blev sedan hembjudna på fika hos en dagismamma med en jämnårig bebis.

Efter hämtningen gick vi som vanlig upp till Tornparken för lek och till allas (läs min) lycka var en massa kompisar där men framförallt H. Så Matilda sprang iväg och lekte och hade skoj. Jag hängde med mammorna och några pappor och pratade medan vi tittade på barnen och gjorde insatser ibland. Skönt när alla kan hjälpa till med varandras barn, tex gunga vagnen eller säga till det större barnet eller bara underhålla något av dem.

Vi blev bjudna på grillning men födelsedagsbarnet hade andra planer för kvällen så vi får vara med nästa gång.

Såna här dagar vill jag ha mer av! Länge leve sommaren.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0