J-kla hosta

Jag och barnen dras med en varsin ordentlig förkylning. Och med den kommer denna jäkla hosta.

Jag har rethosta hela dagarna och tar då Nipaxon men efter att ha legat en stund har det smugit sig ner lite slem som gör att jag hostar ännu mer. Suck. Mitt halsonda gick över men ersätts nu med smärtan av trasig hals. Att få dricka en hel kopp te är inte att tänka på.

Matilda hostar fortfarande men inte riktigt lika mycket. Första dagen kunde hon inte riktigt sova middag på förskolan och hostade massor hela natten. Nu är hon uppe på sin vanliga kvot igen men hostar så fort hon sover lite lättare på natten och stundtals på dagen. Näsan rinner fortfarande men inte lika mycket.

Oskar den lilla stackaren är nog mest däran. Han får hostattacker där han blir högröd i ansiktet, skriker ut på slutet eller får kväljningar och kräks slem. Han snorar, inte så det rinner ur näsan, och nyser mest hela dagen. Idag tog jag honom till vårdcentralen för att undersöka honom och se om han fått krupp. Men läkaren hittade inget anmärkningsvärt. Lungorna lät bra och inget i näsa och hals. Vi kunde fortsätta att ge Ventoline och testa Matildas Mollipect, men frågande om vi vill det. Visst hjälper den men hon fick typ mardrömmar av den.

Ge oss styrka, sömn och värme så säsongen tar slut. NU!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0