Poddar

Måste tipsa om några "poddar" (podcasts) jag följer. Inte slaviskt men när tillfälle ges.

C/o Hannah & Amanda
Hannah Widell och hennes syster Amanda Schulman. De tar upp lite blandade ämnen med humor. Det är bra även om jag ibland kan känna att det är lite överdrivet.
Läggs upp på fredagar.

Berg & Strömstedt
Tyvärr är denna nedlagd eftersom Carina Berg bytte kanal men det finns några gamla avsnitt kvar. Det är något med Carina Berg som jag älskar. Vet inte hur många gånger jag suttit och fnissat medan jag lyssnat. Även Jenny Strömstedt är rolig ibland men ofta är hon lite torr.

Pappapodden
Två pappor, Nisse och Manne, som pratar om allt som rör familje- och pappaliv. Nisse har två barn och Manne ett och de är i olika åldrar så de flesta småbarnsföräldrarna kan känna igen sig. De tar upp både känsliga och vardagliga ämnen med humor och bjuder mycket på sig själv och på sina liv.
Läggs upp på måndagar.

Ska testa en ny jag hittat, barnpodden. Återkommer med recension senare. Jag lyssnar mest när jag är själv med Oskar och han sover eller jag bara är själv så tar ett tag att komma igenom ett avsnitt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0