Renskavsgryta

Idag gjorde jag renskavsgryta och till det kokt färskpotatis och rårörda lingon. Jag älskar't. Jag gjorde en jätteportion idag så det blev mycket över till lunch.

4 port
Familjepack renskav
1/2 gul lök

1 vitlöksklyfta

6 champinjoner (jag hade kantareller idag från frysen)
1 mörk ox buljongtärning
5 dl matlagningsgrädde
1/2 dl crème fraîche
1 tsk kalvfond
Kinesisk soja
Salt, svart- och vitpeppar, persilja

Fräs svampen och löken och pressad vitlök så vattnet i svampen försvinner och den ändrar färg och knäpper. Tillsätt då renskavet.

Fräs tills det är genomstekt. Tillsätt då kryddorna, buljongen och vätskan. Smaka av och tillsätt soja och persilja för färg och smak.

Låt koka ihop och klart!

Snabbt, enkelt och gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Joanne - Tvåbarnsmamma innan 30

RSS 2.0