Alltid är det något

Idag var Oskar och fick sin sista vaccination. Själva sprutan gick bra, gjorde såklart ont men han klarade det bra. 

Det negativa var att han stannar i vikten och nästan gått ner i vikt. Han växer bra på längden ändå. Så nu måste vi börja ta tag i honom ordentligt och se till att han äter. 

Han är lite svår för det är så mycket som han inte äter. Han vill inte ha pasta, ris och pannkakor. Han äter korv och köttbullar ibland men inte några mängder. Det han tycker om är kaviar och blodpudding men det kan han inte leva på sju dagar i vecka. 

Dessutom ska han äta minst ett mål gröt, välling och mat med smör i nu. I maj ska han tillbaka och förhoppningsvis ska kurvan peka uppåt då. 

Hoppas på att han faller för grupptrycket på dagis och börjar äta pasta och sånt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0