Duktiga pojken

Blir förundrad varje dag över hur mycket han förstår och försöker prata. Han är så duktig. 

Han kan nicka (ser ut som han bockar) till svar och vet vad han svarar. Tex kan man fråga om han vill sova. Han bockar då och går till sovrummet. 

Han älskar hennes kronor. Kommer ibland med en i handen och vill få den påsatt på huvudet. 

Ikväll när vi sa god natt till Matilda gick han fram till henne och böjde sig fram för att få en kram. 

Han förstår "stäng dörren", sitt på rumpan, sitt i stolen och mycket mer. 

Han försöker säga allt fler ljud nu. Han säger bil, vov vov, raaw (ryter som ett lejon) när han ser ett lejon eller tiger med mera. Han sa vargen när han tittade på bamse med Matilda. 

Dom älskar att leka ihop. Gärna brottas de men helst ska hon vara överst då. 

Så stor nu vår lille pojke. Älskar honom så mycket! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0