Stor dag idag

Idag är en stor dag. Vi ska prova att sova utan napp för första gången. 

Just nu är Matilda, tack vare tv-programmen Dora och Diego, helt inne i jultomten. Han ska få presenter, ge presenter och han ska komma eller hon ska till Nordpolen. 

Så idag provade vi att hon fick lägga alla sina nappar i ett paket till tomten som vi ska "skicka på posten". Vi har några nappar liggande nära till hands i reserv. 

Än så länge går det över förväntan. Hon gnällde lite om nappen och rev ut hela sängen i jakt på en men nu ligger hon i sängen utan med tron om att vi ska leta efter den imorgon. Det är lite svårt att komma ner i varv men inget tjat längre. 

Håller tummarna nu. Tandläkaren sa nämligen att vi bör börja ta bort den då hon har lite överbett. Och blöjan går inte alls just nu så då tar vi denna "fajten" istället. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0