Jobb

Idag jobbade jag min första "officiella" dag. Fuskade lite förra veckan med två halvdagar. 

På ett sätt är det väldigt skönt att mitt jobb är lite slentrianmässigt och enformigt. Jag kan göra det även med enorm sömnbrist även om det går lite långsammare än vanligt. 

På ett annat sätt är det just enformigt och slentrianmässigt. 

Får se hur det blir och känns sen i maj när det är dags för tidpussel, dagishämtningar och annat. Men känns kul att jobba igen. Gillar mina kollegor och har saknat att prata med mina underbara tjejer i butikerna. 

Framförallt är det skönt att få dricka "lyx" kaffe i lugn och ro och få gå på toa med stängd dörr. Bara en sån sak. Eller få lyssna till något annat än "däääh" och prata blöjor. 

Men hade glömt hur kallt det är. Sitter med fingervantar ibland för händerna blir som glasspinnar. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0