Förberedelser

Håller på och förbereder för fullt inför Oskars dagisstart. Har suttit på Tradera och köpt skalkläder, dagiskläder, sängkläder från HM och var på Åhléns och köpte fingervantar och en extra mössa. Matilda fick också en ny mössa plus att jag köpte en på slutrean till Oskar i höst/vinter.
 
Vi har lite kvar att ordna men snart är vi redo. Har nästan glömt hur det var att ha en så liten på dagis. Skillnaden nu är att han är nästan ett år mindre än de äldsta och att de andra gått där i ett halvår redan. 
 
Han kommer börja på en liten avdelning där de har en liten inhägnad gård frånskild från den stora gården där Matilda går. Men hans grupp har redan börjat vänja sig vid den stora för i augusti flyttar de ut dit på full tid och byter sin avdelning mot den hon går på nu. Hon fick ju ändå spendera en hel del tid på den lilla gården och sakta lära sig sin kropp och hur man leker och så medan han blir ikastad i den djupa delen av poolen direkt.
 
Men går nog bra, hoppas vi. Just eftersom han är sist in och minst kommer han få lite extra uppmärksamhet av personalen. Och personalen verkar så trevlig, t.o.m. Matilda gillar en av hans fröknar och de umgås inte särskilt mycket. 
 
Lite kvar att ordna som sagt, det stora blir skor. Han har hittills vägrat kängor och bara använt fodrade gummistövlar. Så får åka med honom till en skoaffär och prova vilka han kan tänka sig ha på sig. Han vill gärna vika tårna när man stoppar i foten och i kängorna finns det inte plats att veckla ut dom sen, men det gör det i stövlarna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0