Bättringsvägen

Oj, den här helgen var ett sjukt lågvattenmärke för oss vuxna. Barnen har turats om att vara hängiga veckan innan men till helgen blev både jag och Johan dåliga.

Jag fick en lätt bihåleinflammation med tillhörande huvudvärk plus att jag var helt matt. Och han hade feber och var helt matt.

Jag och Matilda hade pyjamasen på oss halva lördagen. Egentligen skulle vi varit på dop för lillkusinen men vi ville inte smittas eller bli smittade så vi stannade hemma. Efter vilan tog jag mig i kragen och klädde på oss tre och gick ut i lekparken. Vädret var underbart, soligt och 9 grader och bara lite blåst. Efter några vändor där ville hon gå hem så vi tog en tur förbi affären och köpte lite färdigmat.

På söndagen var vi inte ute alls fast att vädret var lika underbart. Jag och mannen förbannade alla som la upp bilder på sig själva ute i solen och skrev hur mysigt de hade det. Vi ville inget annat än att ligga i ett mörkt rum en hel dag.

Den stackars pappan har haft en tuff första vecka. Först med sjuka barn och sen sjuk själv med gnälliga barn och nu till slut sjuk själv och en uttråkad Oskar. Idag var han lite bättre så förhoppningsvis kan de ge sig ut snart och han får ha lite riktig pappatid.

Idag kunde jag andas för första gången på morgonen, nu inte så mycket, och kunde känna lite lukt och smak. Äntligen, ett tecken på vändning. Nu är det snart vår och den här hemska förkylningssäsongen kan ta slut!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0