Inte som planerat

I helgen kom farmor och farfar på besök men inget blev som planerat. 

Mitt öra är inte bättre. I lördags kväll hade jag galet ont, övervägde att åka till närakuten men det hade gått över till morgonen. 

Matilda hostade en massa när hon lagt sig och en knapp timme efter läggdags började hon gnälla. Jag gick in och såg att hon kräkts. Hon fortsatte kräkas några gånger tills magen var tom. Stackarn blir så ledsen samtidigt som det är fysiskt utmattande. Torkade av henne, bytte alla sängkläder och ny pyjamas och ner i säng igen. Sen sov hon bättre och hostade lite mindre. 

På söndagen skulle mormor och morfar komma på fika med Anna och Andreas. Men morfar är jätte förkyld och Matilda kom upp från vilan med 38 graders feber så ingen kom. Hon blev väldigt seg på eftermiddagen och låg mest och kollade på paddan. Lite mysigt var det när farmor och farfar låg och läste högt ur hennes favorit böcker. 

Vid middagstid la vi henne med en DVD i sängen och på någon sekund somnade hon. 

Farfar och Oskar kollar på Lady & Lufsen.

På natten fick hon 39,5 i feber och var orolig och kokhet. Lyckades bryta febern med medicin och vatten så hon kunde sova. På förmiddagen idag var hon varm och hängig men efter lite medicin och en lång vila blev det något bättre. Pappa såg till att hon fick i sig glass och yoghurt och allt annat som är gott. 

Nu ligger de båda och sover. Han hostar och hon vaknar titt som tätt och är genomsvettig. Har fått sätta upp håret på henne. Såååå trött på dessa förkylningar nu! Nu får det blir varmt och vår. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0