Göteborg!!

Har spenderat en underbar helg (som också råkade vara min första) i Göteborg. Jo jag vet, ganska tragiskt, tycker ju att man borde varit där - men kör på mitt säkra kort och skyller på föräldrarna.

När vi kom fram tänkte vi något så logiskt som att ta en taxi för att vara säkra på att hitta hotellet.. Men så fel man kan göra. Vi fick SÅKLART en taxichaufför som precis flyttat till Göteborg (från Umeå en vecka!!! innan)
och hittade ingenting och glömde hela tiden bort hotellnamnet. Hur svårt kan det vara.. Och till råga på allt hade han ingen GPS. Vi började åka och han snurrade runt lite och försökte verka säker genom att peka vart han åkte som om han komfirmerade att han var rätt.. Vilket han inte var. Slutade med att han stannade mitt på en väg! och frågade om hjälp. Killen han frågade rådde honom att i alla fall parkera först!
Vi fick då reda på att vi va på fel sida av stan!! och när vi skulle köra ut höll vi på att köra på bilen framför - som stod stilla! (Jo jag vet det blir en hel del utropstecken men det får du ta, för det behövs för att förhöja känslan! ;) ) Vi åkte vidare mot centrum och han bad Johan att kolla i en kartbok där vårt hotell SÅKLART inte fanns med.. och taxisen frågade varje gång vi åkte förbi ett hotell om det var vårt. Ehm Hotell Libanon = Elite hotell men javisst! Han letade också på varje gata efter den vi skulle till.

Sen kom det lite ironiska när han dubbelparkerade och sprang ut och frågade en lapplisa om vägen..
Vilket inte direkt hjälpte eftersom vi var tvungna att fråga en till, och SÅKLART stå mitt i vägen och få folk tutandes bakom. Istället för att vända direkt så skulle han vända på en enkelriktad gata vid ett P-hus med flera bilar bakom... Vi skulle Bara över på andra sidan, och han försökte köra där endast bussar fick köra. Och vände och kom över på andra sidan och där var tågstationen igen. Jätteroligt tyckte han som fnissade lite. Sen ville han köra vänster och komma tillbaka till där vi precis var, istället för att ta höger och komma till andra sidan.. Och fick byta två filer vid ett rödljus!! Det hela slutade med att vi bad honom stanna medan vi fortfarande levde och gick resten av vägen. Vilket gick fortare än hela taxresan!!


Väl på hotellet väntade en blombukett med ett sött kort och god belgisk choklad som min älskling hade köpt. Såå gulligt, och han hade även tagit med (och köpt) tre doftljus, sex (oöndigt många) champagne glas, mosserade vin och badskum.. Han är underbar min pojke.

Vi tog det lugnt på rummet en stund innan vi gick ut och åt god pasta med vitvinssås med räkor och jättegott rött vin. Mmmm. Sedan gick vi och tog några drinkar innan bion. Jag var inte helt nykter efter en halv flaska vin, en drink och en öl.. Men drinken va jäätegod var tvungen att köra JD och drack en Apple'tini dvs Apple Martini! innehåller för den som undrar: Vodka, apple sourz, lime och äppeljuice. Prova!!
Sen vart det bio, Jag du och Dupree.. trodde den skulle vara bättre. Men hade iaf mysigt sällskap.
Efter bio var det raka hem till den gudomliga sängen.. Den var underbar.. Kuddarna var det mjukaste jag nånsin känt, det var som om dom kramade tillbaka! Och täcket, det var lätt och varmt men blev aldrig föör varmt! Hela sängen var som himmelriket!!

Nästa morgon var det hotellfrukost! Mums.. nybakade frallor och bröd, flera olika sorters pålägg, grönsaker, frukt, ägg, åtta sorters flingor! Sååå underbart!
Och sen var det shopping på stan och julmarknad på Liseberg. Det började såklart regna efter att vi fikat lite - drack årets första julmust - så då försvann känslan lite.. Men det var ju ganska juligt med regn =P
Köpte lite godis och tittade i alla fina affärer. Åkte i tornet sen var det hemgång.. Badkaret kallade..

Sen var det middagsdags - blev kinamat. Vi hittade en jättemysig liite restaurang med en supergod mat.
En drink i hotellbaren - ingen kan göra en Cosmo som HotCompany =( Sen ett bad igen. Efter det somnade jag som ett lyse - tydligen på under 2 minuter.

Skönt att vara tillbaka och ha min bumsa här igen, även fast hon är lite sur på mig. Fast kommer sakna sängen!!


Kommentarer
Hanna

Åh tack för fin komplimang! Kul att du också har en blogg, det visste jag inte. Ska absolut lusläsa den nu. Hoppas vi ses snart! KRAM H

2006-11-21 @ 13:25:13
URL: http://hannalindqvist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0