Hmm.. nytt

På begäran av min vän, Vickan, har jag nu startat en blogg.
Det första jag har att skriva om är min lilla kisse som idag opererat bort alla chanser till små kississar.. så mitt hjärta blöder lite för henne nu. Men tro för den delen inte att jag är en knäpp katt tant! Bara lite småtokig =)

I helgen var min favvo-anime tjej här hos mig! Vi hade inte setts på ett halvår så det var skönt att träffa min Nanna Banana igen. Vi följde traditionerna och hadesecond hand shopping i Örebro. Inget vidare utbud egentligen, finns Myrorna, Bra och begangnat och Favorit. Jag kollade mest efter en Halloween klädsel, vilket i år skulle vara grönt för att jag ska tydligen gå som en irländsk dvärg, med glitterhatt.. Får helt enkelt vara en pyssling som älskar Broadway, glitter och AfterDark..
På kvällen var det skumpa som gällde och sen förfest uppe hos Vickan. Lite dricka-spel och skratt. Råkade även ut för paparazzi i form av Vickan som rusar in i badrummet med kameran.. Hmm inte snällt!

En liten guide till Örebro's second hand shopping:
Bra och begagnat chockade mest för att det var ett fik där inne som drog mest folk.
Började undra om den också var second hand, så vågade inte prova.. Fanns en hel del skumt, inget förvånande, hittade inspelade filmer som folk lämnat bort. Jag kan förstå att man inte vågar ha kvar filmer men varför inte bara spela över?! Favorit är en mer "exklusiv" affär, ungefär lika stor som ett frimärke. Vi stod där inne fyra personer och tja jag kunde se den andra sidan mellan deras ben men det fanns inte en möjlighet att ta sig dit. Hmm.. får nog ta second hand shopping i Sthlm istället där kan man iaf stå fler än en person i varje affär.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0