flödande blå ögon

Ibland kommer minnena tillbaka, den där hemska tiden. Då allt gick emot mig. Alla.
Då allt var tungt, svårt och det fanns inget ljus i slutet av tunneln bara en återvändsgränd. Idag kom den känslan igen. Har fortfarande inte lärt mig hur jag ska hantera den, blir en överreaktion. Måste kunna.. Vill så mycket. Lite för mycket och det slår tillbaka. Som en örfil kommer det när jag tror det är okej, men nej. Allt förgäves. Allt fel.
Det är svårt, hur ska man hantera allt.. hur brukar folk hantera det. Ignorerar dom? Eller är dom bara starkare än vad jag är. Är jag bara osäker.. vet ju att det inte är som jag tror men ibland finns en tanke på att det kanske blivit så. kanske växt isär. kan det vara så.. Sorgligt,vill inte bli för vuxen för att va som nu.
Vill alltid kunna springa runt här och lalla och fnassa.
Har funderat på att flytta hem till nästa sommar, att ev hoppa av efter C eller ev ta resten i Sthlm.
Ibland känns det som att jag har något som väntar där, jag inbillar mig att det blir bättre. Att jag får allt jag vill ha och behöver. Nån som behöver, vill, förstår...
Johan ringde mitt när jag satt å skrev och då brast barriärerna.. tårarna bara rann.. vill inte att det ska va över. att jag ska tvingas bli helt insnöad. inte för att det är nåt fel på min honung.
Saknar min Nanna, vi har hållit ihop så länge. Du förstår mig så bra. Alltid där. Alltid redo, och får mig på bra humör med roliga repliker som "it's called a laaaance. Helloooo!" Miss u babe.


Vickan gav mig en gåta:
En flaska med kork kostar 110:-
Flaskan kostar 100:- mer än korken.
Hur mycket kostar då korken?
(tips: inte 10:- )


Kommentarer
vicks

nu förstår jag ingenting... jag vill inte att du ska känna så.. gumman du måste komma till mig om du känner dig ledsen. hur många gånger ska jag behöva säga det. tycker om dej så sjukt mycket. kärlek. / vickan

2007-04-19 @ 22:45:38
Nahal

Hjärtat, du är så mycket starkare än du tror.
jag vill inte att du ska må dåligt, men du ska inte skämmas eller vara rädd för att va ledsen. Gråt du ibland, det är bättre än att det äter upp dig inifrån. Du ska inte bära med allt sånt, för det är bara onödigt och dumt, och du är så mycket bättre, du är så mycket finare än vad de här känslorna får dig att tro.
Du är duktig, du gör bra ifrån dig, du är stark och rolig och sjunger med en udda röst och är lite taktlös men härlig och söt och underbar och jag älskar dig =)
Så sluta känna att allt är så tungt. Tänk... "Farfelkugel hade det värre än såhär!" ;)
Snart är jag där söta, då ska vi har roligt du och jag =) Kramar till dig finaste!

2007-04-19 @ 23:36:40
URL: http://www.autumnfrost.blogspot.com
J

tack underbara vänner...

2007-04-19 @ 23:48:36
Helena

Det är jag inte alls det... :P
Du säger bara det för o retas ;)

2007-04-21 @ 17:06:26
URL: http://helenalundquist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0