ja visst du

Gjorde ett test från Heddas blogg... om vilket jobb ja passar som. http://www.jobbafrisk.se/yrkestestet.php Jag blev barnskötare men om jag hade haft handeksem psykolog. Suuuure att jag skulle vara barnskötare, tycker om barn o så men inte så mycket att jag vill viga mitt liv åt dom. Helt fel..!

Haft en mysig vecka o helg.
I fredags åkte ja o Johan ut till Ylva o Erik i Nacka. Körde vilse nånstans mellan Nacka och Sickla. Slutade med att Erik kom och hämtade oss. Visade sig typiskt nog att vi va skeeta nära om vi bara hade kört rakt fram i rondellen där vi svängde höger. Typsikt. Men det blev trevligt ändå, åt peppisar, god mat och drack julmust framför Idol och Buzz.. Hehe vann igen. Ja är sååå bra!

På lördagen va det trettiårsfest i sumpan. God buffémat, roliga människor. Hittade en tjej där Linnea som ja spenderade hela kvällen med. Hade roliga samtalsämnen. Satt även med Marie som är fransk och Ankie. Vi hade en liten tjejhörna. Musiken va gaanska hög och ibland drogs basen upp så man kände varje ådra i kroppen. Va två supersöta pojkar där som lekta papparazzi men höll inte alltid kvar kameran när de tog foton. Hmm undrar hur dom blev. Efter det gick vi med Robban o Marie hem när alla andra gick in på Garbo. Drack vin och lyssna på Edith Piaf. Mycket najjs. sen hem och sova tre timmar innan vi skulle upp igen.

I söndags åkte vi till min farmor och farfar i norrköping. Tror ja drack typ åtta koppar kaffe den dagen. Ändå va jag hur trött som helst och mådde typ illa för att jag inte sovit nåt. Ville sova i bilen dit men då ville mamma prata med mig heeela vägen. Och Johan satt bredvid och sov och snarka. Så avundsjuk.
Det va trevligt, åt god mat och träffade min faster, ingifta farbror och kusin. Länge sen sist, fattar fortfarande inte att min kusin blivit tretton! Fick mer bevis på att mina föräldrar inte gör sig bra i sociala sammanhang. Min kusin hade åkt till ett äventyrsbad då frågar min mamma om det är problem med pedofiler här och sen kommer min pappa med att säga att det va väl här en tjej blev våldtagen i en grotta. Goodie.. verkligen!

I måndags skulle ja laga kyckling curry gryta men hade ingen curry märkte ja så det slutade med att ja lånade av Anka och fick en middagsgäst också. Tog ett glas rött och åt gott uppe hos henne. Sen kolla vi på vänner och EKG. Hade aldrig sett det nu vet jag varför..

Igår gick ja och Hedda på en prommis till Hemköp, mest för att vi ville se vad för trafikolycka som hänt bortanför rondellen. Visade sig att en bil brunnit. Scary. Köpte wienerbröd och "vanilj"munkar.. visade sig sen att det va äpplemunkar. Tur att ja tog mitt goda wienerbröd! Kollade på Ugly och Desperate hos mig och pratade en massa. Sen skulle ja kolla på Sunes jul men det kändes så tråkigt själv så ja somnade istället.

Nu ska ja snart iväg och äta lunch med Hedda.
Sen sätta igång och läsa hållbarhetsredovisningar. Ja älskar sovmorgon!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0