konstigt..

Det är konstigt att vara i skolan nu. Det patrullerar poliser i korridorerna. Överallt ser vi polisbilar, civilpoliser, lappar om tipstelefon. Känns så USA. Så läskigt.
Det mest skumma var att vi inte hörde något. Vi satt i L-huset och pluggade och hörde inte en enda siren utan fick reda på det via Heddas msn och NA. Det va liksom bara hundra meter bort. Så läskigt. Idag var det minnesstund i skolan. Visste inte vem han var men kändes ändå som om man kanske borde vart där.

image193

Det är så tråkigt bara att det nu efter att ha gått två dagar är det inte intressant längre. Artikeln hamnade typ längst ner på Aftonbladet och på ÖU:s hemsida togs det bort efter minnesstunden idag. Nu känns det som att det är glömt redan. Som att det inte hänt och som vardagen är tillbaka. Från att alla pratade om det överallt till att det nu pratas om helg och julplaner och skolan igen.

Varje gång jag startar min msn nu får jag ett fint meddelande av Hedda där det står att jag ska vara försiktig om jag är i skolan. Typiskt är väl att jag får det när jag är hemma. Men tack ändå gumman.


Fick reda på att Johans morfar somnat in nu.. Känns som jag vill säga nåt men vet inte vad. Vad kan man säga? Försöker sätta mig  i hans skor försöker förstå. Men det går inte, det är svårt. Biter mig i tungan. Rädd för att säga fel saker och göra saken värre. Kommer gå på tå under julhelgen när vi är hos hans föräldrar. Hur ska man visa sitt stöd för någon som precis förlorat sin pappa, sin morfar och sin stöttepelare. Har haft flera gånger när jag trott det värsta, att jag skulle förlora min morfar, pappa, farmor och farfar. Men på nåt sätt har alla lyckats hålla sig kvar tack och lov. Men det är så svårt att se sina kära under deras svagaste ögonblick, liggande i en sjukhus säng med slangar ur varje kroppsdel. Vill inte, kan inte.. Men ska. Kan. Vill.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0