Fika på stan

Efter en hel dag full av tråkigt civilrättsplugg om arv och förmyndarskap ska jag nu ner på stan och belöna mig med en god latte och nåt sött till mig! Ska nog pusha för Hälls så jag får äta goda bakelser.. mumma.


Liten café guide:
Bara Vara, det största och mest populära stället. Härliga skinnfotöljer, snygga glasbord med kaffebönor i och fina färger. Jag o Fii diskuterade en gång att om man själv skulle öppna ett café skulle det se ut som inne på Bara Vara. Dom har alltid goda mackor, enorma sallader och pajer. Gör en otroligt krämig latte, men chokladmilkshaken smakar tråkigt och vanlijigt! Gott på sommaren är mjukglass med choklad strössel på promenaden hem, synd bara att man är proppmätt när man når Behrn Arena och måste kasta resten.

Java, mysigt barnvagnsvänligt ställe lite i utkanten av all shopping. Härliga matsalsstolar som är super mjuka och en dum stor klocka på väggen. Kan inte sitta där hur länge som helst... Har en underbar frukostbuffé, var nere där en lördag och åt flera sorters bröd, fil och annat gott. På dagen finns goda sallader, fetan är krämig och god, underbara kyckling curry mackor och krämig varmchoklad med chokladsås och grädde i.. Flera sorters kakor och bakelser och kaffe.

Hälls, ligger fint på Stallbacken och lite väl nära MakeUp Store. Han skön övervåning som är lugnare och en bra lösning med ringande puckar som säger till när maten är klar. Kan beställa goooda tårtor därifrån, har massa bakelser och kakor. Typ chokladmuffins med smörkräm.. jummy och såklart Grodor!
Har god bakad potatis, pastarätter och wok. Helt underbar Cocochino, espresso med skummad chokladmjölk.
Det bästa från två världar!

Bredbar, ligger bredvid Hälls på stallbacken. Har mer mat än fikasaker. Har alltid goda pastarätter, terriyakespett och lasagne. Ganska bra service, och kaffe på maten.

La Baugette har underbara fullkornsbaugetter med kycklingcurry röra, god bakad potatis med skagen och flera goda pastarätter. Perfekt lunchställe.. inte bra för fika, dyra mini kakor och 18 kr för en kopp ibland gammalt kaffe.. Inte värt det, finns bättre rena fika ställen.

Finns kondis som är mysiga men inte riktigt den där riktiga cafékänslan.. och alldelles för farliga för min plånbok.

Nu har jag suktat mig själv så dags för stan och fikat!


Kommentarer
H

Nä hallå - hur skulle det se ut?! Du - vad är det du pluggar nu igen? Och hur långt har du kvar?

2007-03-18 @ 14:04:54
URL: http://Hannalindqvist.blogg.se
Hanna

Yep! Ekonomlinjen. Det är kul om man bortser från matten. Bleh! Men - tröstar mig med godis och grönt te. Och klaga ohämmat hela tiden - stackars min omgivning.. :D

2007-03-19 @ 00:29:45
URL: http://hannalindqvist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0