Längst ner i tån

Här ringlar sig vägarna längs berget som stupar ner mot ett smaragdgrönt hav och mysiga badvikar. Doftande citron- och apelsinträd dyker upp som små färgklickar på kullarna. Det charmiga Sorrento är en av Italiens äldsta städer med vindlande gränder och färgglada husfasader. Genom tiderna har många historiska fötter trampat på stadens gator och torg. Staden ligger på en platå med fantastisk utsikt över bukten och här finns gott om trevliga affärer, barer och restauranger. Passa på att besöka Capri, en underbar ö, känd för sin historia, sin natur och sitt inbjudande hav. På Capri kan du bl a besöka Axel Munthes berömda villa, San Michele och dess vackra trädgård. Till ön går det dagligen båtar från fastlandet, tänk bara på att du inte kan ta bilen med dig utan får parkera den i ex Sorrento.

image73 sååå vackert!

image74

Visste inte var det låg innan jag såg de på kartan, visste inte ens att tån i italien stöveln hade ett namn. men det har den, sorrento! I höst ska jag och Johan dit har vi bestämt (läs mest jag). Vi har sparat i typ ett halvår nu så det blir en fin liten resa sen. Mysig italiensk stad. Får låna mamma parlör och plugga på lite fraser.. så vi kan charma italienarna och få god mat och gott vin! =) Vill åka Nuuuu!!!



Kommentarer
vicks

vilket paradis :) kan ja hänga med i bagaget. lovar och inte störa er ..thihi.. puss honey boney

2007-03-10 @ 11:31:12
Helena

Hmm.. va det inte så att vi skulle åka på semester o Annika skulle ha rummet i mitten o sitta o störa alla genom o dunka i väggarna? :P
Alltså måste ju både jag, vickan, cam o annika följa med ;)

2007-03-10 @ 18:15:58
URL: http://helenalundquist.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0