Miniräknaren uppfanns av en anledning - det är otacksamt att inte använda den (när man är en komplett matteidiot)

Imorse tog jag tåget till Sthlm för intervju på Forex för sommarjobb..
ganska skumt ställe egentligen, jag menar vem har påskgult på sig året om?! tja ja...
Fick göra det där hemska testet som Vickan gjorde, tur att jag pluggade lite på hemsidan igår. Fick konstaterat för mig att jag kan NOLL matte. Kan inte räkna alls utan miniräknare sålänge det inte är  enkla tal. Kunde räkna minus för det va inga konstiga komman eller multiplikation med 0,bläää... Så matte delen på testet gick åt Helsinki.
Min mamma vet, hon fick den stoora äran att plugga med mig inför varje nationellt prov. Jag vet man kan inte plugga till dom men jag var tvungen att gå igenom enkel X och Y matte med henne och hon försökte så bra. Försökte förenkla det, rita upp det, förklara men min hjärna bara vägrar att ta åt sig av matte, och det är därför jag står här idag.
åå vilken bra och väl anlitad ekonom jag kommer att bli sen då. Eller inte?!
Vickan hade tur på sitt test, hon satt ensam och kunde använda en livlina och ringde en vän som satt på hemsidan och gav svar. Jag fick sitta i en sal med en massa andra så jag kunde inte ringa eller använda miniräknare... skit!

Tentapluggar för fullt, men är stressad. Får magknip så fort jag ser eller tänker på lagboken.
Ska gå tillbaka, skulle bara skriva ut mina tentor... aaaaa ångest!


Kommentarer
vicks

nu ska vi inte klaga på den gula färgen...:) haha.
ja hoppas du får jobbet. sen i höst kanske vi kan jobba ihop.=)
ses imorn. puss

2007-03-20 @ 21:09:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0