vill vända mig om och somna in igen...

känns segt idag.. eller överhuvud taget.
vill vara glad men kan inte,
vill sova men kan inte,
vill orka men kan inte..

idag var en sån dag då allt känns grått och trist och tungt.
försöker se glad ut, försöker låtsas för min egen skull. är jag glad
på utsidan kanske jag blir det på insidan, men jag gick inte på det... tydligen.
det är en sån här dag jag önskar att jag kunde bara somna om för att det är en dröm, en mardröm
en sån dag då jag inte behöver gå upp, en sån dag då jag inte behöver göra något.
men några såna dagar finns inte längre. bara krav och press och stress och ÅNGEST. stor gigantisk tung ångest som ligger över bröstet och tynger ner hela mig.

är stressad för plugg men ändå inte stressad, det är undermedvetet.
är stressad för min ekonomi,
är stressad för att min tid inte räcker till.. har inte hunnit ringa grönan eller länsförsäkringar eller carlsberg än.
har inte tid, kan inte ta mig tid. så istället ligger jag vaken på kvällen och bara stirrar upp i taket och
känner huvudet gå runt runt i cirklar utan att komma fram till nåt annat än hur mycket jag har framför mig fortfarande och hur mycket jag ligger efter och hur stressad jag verkligen är.


Kommentarer
vicks

sötaste babe. vilken gullig kommentar du lämnade i min blogg :) känns kul att ja kan beröra med mina bokstäver som står uppradade huller om buller och bildar konstiga meningar. Och ja älskar era bloggar med, de förgyller mina tråkiga kvällar här uppe i muttern. så blogga meeeerrraa =)
me like you. pusss

2007-03-08 @ 23:05:53
vicks igen

förstår hur du känner.. stressen ligger över oss som ett mörkt tjockt molntäcke. men vi får försöka kämpa..tillsammans. FInns alltid här. puss

2007-03-08 @ 23:07:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0