2,5 timme bara mig

Idag har jag haft mina tre intervjuer,, totalt vart det typ 2,5 timmar snack bara om mig.
Började klockan 8 imorse med en intervju på ett förlag. Den gick faktiskt bra förutom att jag råkade komma fem minuter för sent pga att jag gick lite vilse... Men vi skrattade ihop och hade gemensamma intressen. Sen vart jag kallad tillbaka nästa vecka till den ekonomiansvarige.

Sen hade jag typ en timmes hål innan nästa så jag satt på fridhemsplans tunnelbanestation och läste i typ en halvtimma sen åkte jag till stadshagen för nästa som började klockan 10. Den va mer opersonlig på ett bemanningskontor. Verkar va ett svårt jobb. Man ska sitta själv i Sverige med leverantörsreskontran medan resten av ekonomiavdelningen är i Finland.. så tänker inte hålla andan.

Sen mötte jag upp Nanna vid elva.. vi gick och åt på Mongonlian Barbeque på Drottninggatan, sen en vända in på HM och fick provsmaka Polly.. Sen gick vi upp till Muffin Bakery och fikade. Åt en supergod Brownie/Cheesecake muffin fast cheesecake delen va sådär. Fick en gratis latte..!
Sen tillbaka mot centralen och intervju nr 3.

Det va den värsta.. den va hyper seriös. Hela en och en halv timma lång!
Började med att jag fick förbereda en presentation om mig själv på en minut. Sen började utfrågningen... Massa konstiga frågor jag inte va beredd på typ hur uppsatsgruppen var, varför den funkade, vilken grupp som varit sämst, vad jag skulle göra om jag fick helgen ledig och om jag fick 10 000 kr, vad som klassades högst av typ prestige, pengar och socialt och pest eller kolera frågor.. Helt klart sjukt seriös. Jag va sjukt nervös mitt i och kinderna började bränna,,


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0