Snuskhummer

Hade en underbar kväll igår.
Mötte upp Nanna i butiken och hjälpte henne att stänga. Fick te också =) men har inte smakat än. Kul att se henne in action. Efter det drog vi till Medis och hämtade biljetterna och satte oss på en thairestaurang, Åt supergod kyckling med rödcurry och tog ett glas vin till. Mums. Det brände lite i halsen.

Sen lovade Nanna mig glassdrinkar på Vampire Lounge men hon lyckades gå fel.. typ två gånger. Vi gick Östgötagatan neråt och sen bestämde att vända och gå åt andra hållet. Då kommer hon på att hon vet numret, det är nummer 100 och brevid oss är nu 14. Morr. Istället blev det Snaps. Va helt fullt så vi fick stå först.

Jag såg att några tjejer tog in papper så jag sa att vi kunde ta deras plats om vi kunde stå ut med att sitta med en gubbe. Han såg harmlös ut tills han kom fram till oss och "stötte in i" Nanna och sen skulle "klappa" henne på axeln. Istället blev bordet brevid ledigt och vi satte oss där. Helt plötsligt ser jag i ögonvrån hur han kommer över och sätter sig i soffan brevid Nanna. Efter några isiga kommentarer och blickar gick han. När vi sen gick till bion klappade han sig i knät och sa "här kommer tjejerna. Ska ni gå nu?" Jag Hatar äckel gubbar! Lås in dom.

Vi hade en i Spånga också när vi va mindre. Han kallades för baskermannen för att han alltid hade en basker. Han flörtade med allt som hade långt hår och bröst. Även små flickor. När jag gick i mellanstadiet försökte han flörta med vindruvor och vägrade gå. Han är så jobbig. Jag och Nanna stod vid stationen när han skulle gå in och han tittade ut genom dörren typ tre gånger och vinkade. Men det värsta va ändå när han va på en liten flicka tills hennes mamma kom och drog henne därifrån. Snälllllla! Låt barnen va ifred.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0