Isbjörn på väg

Nu har jag varit inne i stan och skrivit avtal så nu är sommarjobbet verkligen kirrat.
Som vanligt var jag ju klar i god tid men fick ändå halvspringa till stationen. Men jag kom ju ändå i tid till tåget.

På vägen hem tänkte jag gå till Konsum och köpa middag. Dumt beslut..
Den korta typ 2 minuters gångväg till Konsum gjorde att jag såg ut som en vandrande snögubbe. Väl därinne "sprang" jag runt och hämtade det jag skulle. Men fastnade såklart efter en tant som skulle berätta allt om hur hennes kort inte brukade funka och hade en låång utläggning om det. Medan jag stog där kände jag hur snön i håret började smälta och rann ner i pannan.

På vägen hem blev jag igen en vandrande snögubbe. Fick snö i näsan och i ögonen. När jag kom in i hissen var jag helt röd i hela ansiktet och hann knappt innanför dörren innan jag började smälta. Usch usch..
Inte ut mer idag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0