Life on hold

Paniken kommer och går.. Ibland är den överhängande. Att jag inte har något jobb, jag slutar snart. Snart måste jag ut och lämna skolan och den säkra bubblan. Har vart i den här bubblan i typ tolv år. Tolv år utan att behöva tänka på pengar, jobb, karriär och lån. Men nu står jag inför allt det där. Nu har jag räntebetalningar och amorteringar att tänka på. Jag har inköp som måste göras och jag har inte ens ett jobb i sikte. Mitt enda hopp just nu är att komma in på Manpower och bli konsult där. Och kanske kan det gå som för Helenas syster att man blir headhuntad på ett av jobben man befinner sig på. Men det är ju inte klart heller. Först måste jag klara av en intervju och ett test.

Jag vill bara ha ett jobb, en säkerhet. Vad som helst. Skulle tom kunna ta Forex nu fast att det är dåliga arbetstider. Är det verkligen så att man ska hitta det jobbet som man ska behålla nu. Jag menar hur ska man annars hinna kom in på ett nytt jobb innan det är dags för familj och allt det där. Paniiik som sagt. Vad vill jag göra med resten av mitt liv? Revisor, ekonom... ??

Det enda jag vet just nu är att jag vill inte behöva snylta på min underbara och förstående pojkvän och särbo (snart sambo igen). Vad skulle jag göra utan honom, just nu är han limmet som håller mig på plats. Tack min älskling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0