Stephen Lynch

På allmän begäran (läs Nanna) ska jag försöka ge en detaljerad beskrivning av Stephen Lynchs framträdande på China Teatern.

Det började inte förrän halv tolv på kvällen så vi inledde kvällen hos Ted och Anki i Sumpan. Blev lite pizza, musik och drickande. Sen drog vi in vid elva tiden och jag hann väl typ förfrysa sådär en femton gånger innan vi ens kom till tunnelbanan. Kände mig lite utsatt när jag gick på perrongen med Ted.. Han kommenterade alla vi gick förbi.. Väntade bara att han skulle använda mig som sköld sen när någon tog åt sig.

Väl framme när vi stod i kön upptäckte jag att två killar från min högstadieklass stod brevid mig. Robin och Porschen. Efter en lång väntan kom vi äntligen in och upptäckte att våra platser va bra.

När han kom in märkte vi även att strålkastarna speglades i gitarren och bländade mig varje gång han vinklade den. Men det va sjukt bra. Han började lite lugnt och fick typ utbrott varje gång någon ropade ut en låt.. Han sjöng Midnight Train med Journey och la till Stockholm som han sedan förklarade bort med att Journey alltid bytte texten till den aktuella staden. Och gjorde sin egen imitation av svenskar.. inte lika utmärkande som andra nationaliter kanske. Han öppnade med sin läkarsång om gynekologen Dr Stephen.. Men med ljud och bildeffekter.

Fick inte höra varken Lullaby eller Superhero, han resiterade Lullaby för att förklara censuren i USA. Att han inte fick säga att daddy wants sex that involves mommys rear och att advokaterna ville ha ear istället. VIlket dom snabbt tog tillbaka när han tyckte att det va ännu bättre än rear. Haha.. Och han hade varit tvungen att ändra Special Ed till Special Fred. Haha Och såklart Satan.. Med den härliga tunna "gay" rösten.

Jag ääälskar Special Ed, har haft den sången i huvudet hela helgen.
Han avslutade med Chris Christ vilket Anki va lycklig över, det var den hon verkligen ville höra.

Det speciella va att han inte var ensam, han hade sin "roadie" uppe och även David Josefsberg som tillsammans körde stämsång. Han och David gjorde tillsammans Dirty Sanchez... Och gammal komik med typ knock-knock skämt. Så skönt att det såg helt improviserat ut. Loove
 

Special Ed!!!



My name is Satan...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0