Jäser fortfarande

Efter att ha checkat in gick vi ut och gick runt i Gamla Stan. Gick armkrok genom små gränder och in i små butiker. Hittade en rolig pappersbutik med en massa stämplar. På vägen tillbaka stannade vi och köpte praliner att äta till champagnen. Sen tillbaka på rummet och korkade upp den och tryckte ner oss i ett varmt bad. Riktigt skönt.

Sen gjorde vi oss i ordning för middagen. Gick runt lite till för att fördriva tiden innan restaurangen slog upp dörrarna. Sprang rakt in i något konstigt tåg. Vitklädda människor med vita hattar. Trodde först det var KKK men jag hoppas verkligen inte det. Väldigt annorlunda. På restaurangen var alla utklädda, tjejerna i can-can klänningar och killarna i röda kavajer. Det blev en femrätters meny med anpassat vin till varje rätt.

Menyn såg ut typ såhär:
Förrätt
Lätt halstrad tonfisk sallad
Mejram korv i en sky av vittvin och cider

Huvudrätt
Sejrygg med potatispuré eller gödkalv med saffran risotto

Efterrätt
Franska ostar
Äppelkaka med vaniljglass och vaniljsås

Sen var jag såååååå mätte. Vi orkade inte ens med att ta en drink eller ett glas skumpa i baren sen. Det blev ner under täcket och mysa (läs jäsa) istället.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0