Som vanligt

Som vanligt blir det inte alltid som jag tänkt mig.

När vi bokade resan satt jag och sa att det var så skönt att boka via en resebyrå eftersom man då får hjälp på plats och transfer från flygplatsen. Men så lurad jag blev. Det finns ingen på plats utan man får ringa eller gå in på Internet. Vilket i sig är ganska lustigt eftersom det även står att det är svårt att hitta Internet caféer. Hmm..

Och ingen transfer finns det heller. Bara taxi för det går inte ens en busslinje. Och såklart ligger hotellet 75 km från flygplatsen så vi får en taxiresa på typ 500 kr bara för att ta oss till hotellet.

Men innan vi ens kommit så långt ska vi sitta i FEM timmar på Heathrow och vänta in ett annat plan. Både dit och hem måste vi göra det. Bäst att ta med sig mycket musik, böcker och annat som man kan ha roligt med i fem timmar.

Vet att det är värsta lyxproblemet men oavsett var man reser är bekvämlighet ett plus, och flyplatsvistelsen ska bara vara en kort sekund.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0