Late night dinner

I fredags hade vi vinprovning hemma hos Ted och Ankie. Så mysigt. Satt framför brasan och drack vin och åt ost och kex. Sen kom Andreas över med Anna och vi spelade Master of the movies. Jag och Peter var inte ett så bra lag som jag och Johan var sist. Då vann vi, nu vann vi inte. Haha.

I lördags var Johan hemma hos Andreas hela eftermiddagen och spelade tv-spel. Jag hade mystid för mig själv. Kollade på vänner i badkaret. Mys mys. Sen på kvällen gick vi över till Robban och Marie på middag. Frankrike möter Thailand i maten. Först lite franska röror på baugette, sen thaigryta följt av en fransk efterrätt. Satt i flera timmar och pratade och skrattade och drack vin.

Igår hade vi Frank och Sophie över på GI-middag. Så gott. Åt quorn för första gången. Inte så farligt faktiskt för att vara svampprotein. Till det en sallad på mathavre med dijonsenaps vinegrätte. Till efterrätt Gino. Mums mums.

Nu är jag verkligen redo för GI-diet och bästa 2010 någonsin.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0