Badpremiär

Igår var jag med Caro coh Erik på bryggan vid Huvudsta. Vi låg och solade där från 12 till 16:30 och var som små kräftor när vi gick upp sen. Det var helt underbart väder utan ett enda moln på himlen och 36 grader i solen. Tur att det fläktade lite.

Vi bestämde oss för att bada och stog alla tre och velade på kanten av bryggan och försökte räkna ner eller bestämma vem som skulle hoppa först. Till slut blev det jag som bara hoppade ut utan förvarning och landade i det svala vattnet. Till en början var det iskallt men efter ett tag kändes det väldigt skönt och svalkande. Blev totalt tre sköna dopp i Mälaren. Det är en sensation för mig som aldrig badar i Sverige annars.

Var så skönt att spendera en heldag i solen men vännerna. Kändes lite som en minisemester. Det hade varit ännu bättre om min älskling var med istället för att vara bakis i Örebro. Men han kom hem vid sex så lagade vi god mat och så fick han smörja in min röda rygg med aloe vera.

Nu är det sommar på riktigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0