1 vecka kvar

Nu har jag bara en vecka kvar av min mammaledighet. Knappt det då jag ska in och jobba två halvdagar i veckan. 




Vet inte om det är så att jag njuter mer nu när tiden snart är slut eller om det är sant men han är så härlig just nu. Han kommunicerar lite på sitt eget sätt, han förstår väldigt mycket och tycker om att leka ute. 



Han älskar bilar den där lilla. Utan att vi har pushat eller direkt bidragit med dem så är hans favorit en polisbil. Och igår gick han hem från lekparken och stannade och tittade på varenda bil som åkte förbi. Dvs, han stod stilla väldigt länge. 


Han älskar mat som smakar lite. Han tycker inte om pasta och ris. Min köttfärssås gjord på rödvin och köttbuljong var en hit. 


Kladdkakssmet var smaskens. Han ville ha mer och mer och mer. 



Gosiga pojken. Nu är han äntligen blivit civiliserad så byter jag bort honom och sen väntar dagis. Kommer sakna våra stunder ibland även om jag ofta vill strypa honom eller ljudisolera hans lilla rum. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0