Alla hjärtans dag

Idag var dagis stängt så igår fick alla barnen på Matildas dagis göra en present till sina föräldrar. Det blev en pipränsare som de trött pärlor på och sedan böjt till ett hjärta. 

Hon kunde inte hålla det hemligt och ville själv öppna paketet. Det stod ju tydligt Matilda på, sen att det stod från innan spelar ingen roll. 

Idag har vi inte firat på något sätt egentligen. Jag föredrar alltid de små gesterna snarare än en bukett rosor till över pris. Min lilla present blev två flaskor av makens favorit lager och en lyxig frukost med stekt ägg imorse. Och brie och kex efter middagen. Räcker långt för mig så länge han är med. Vi ger varandra små ömsinta gester och ord under hela året. Det känns bättre så. 

Men snart ska vi ut på dejt. Ska boka in en kväll och äta ute utan barnen. Ska bli skönt och få vara lite vuxna. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv som tvåbarnsmamma

Bloggen handlar om mig, mina två barn och mina tankar och funderingar kring barnuppfostran och allt annat som rör vardagen.

RSS 2.0